Wat heb je hiervoor gedaan?
“Ik heb de opleiding Management & Toerisme gedaan aan de NHTV in Breda. Tijdens deze studie heb ik altijd bijbaantjes gehad in de horeca en toen kwam ik erachter dat ik veel energie kreeg van het werken met mensen.
Na mijn opleiding ben ik drie jaar lang stewardess geweest bij TUI. Maar toen ik voor de liefde naar Houten verhuisde, paste daar het stewardessenleven niet helemaal meer in. Uiteindelijk werd ik getipt door een vriendin die een evenement organiseerde bij het NBC. Zij zei tegen me: “Ik heb zulk leuk contact gehad met het NBC! Ik denk echt dat dit een leuke organisatie voor jou is om te werken.”. Dat is inmiddels alweer drie jaar geleden.”
Wat doet de afdeling events zoal?
“We maken een planning voor alle hospitality collega’s die komen werken tijdens een evenement en bereiden de briefing voor. Tijdens de briefing vertellen we wat het programma is, waar iedereen staat en wat er van hen verwacht wordt. Ook lichten we toe wie de opdrachtgever en de gasten zijn en waar het evenement over gaat.
Tijdens het evenement zorgen wij ervoor dat alles soepel verloopt. We sturen het hospitality team aan, waarbij we onder andere opletten of iedereen op de juiste plek staat en de taken uitvoert die van ze verwacht worden. Ook zijn we het aanspreekpunt voor de opdrachtgever op de dag zelf. Bij aanvang van het evenement spreken we alles nog een keer met ze door en we zijn tijdens het evenement bereikbaar voor elke vraag of wens die ze hebben.”
Hoe help jij als floormanager opdrachtgevers een succes van hun bijeenkomst te maken?
“Ik zorg ervoor dat de opdrachtgever tijdens een evenement echt ontzorgd word. Contactpersonen die het evenement organiseren zijn vaak op de dag zelf druk met de inhoud. Daarom zorg ik ervoor alles eromheen zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt door ons.
Dit doe ik door het evenement heel goed voor te breiden. Op het moment dat we met de opdrachtgever een kopje koffie drinken en de dag doornemen, weet ik precies wat er gepland is en kan ik eventuele moeilijkheden meteen oplossen. Als de opdrachtgever dan toch nog met knelpunten komt, focus ik me daarop zodat zij zich nergens zorgen over hoeven te maken.”
Hoe zorgt jouw afdeling ervoor dat iedere gast zich welkom voelt?
“Door net een stapje extra te zetten. Een praatje, grapje of snel iets voor iemand regelen. Bij het NBC vinden wij gastvrijheid en een persoonlijke behandeling erg belangrijk. Ik geef mijn personeel bij de briefing daarom ook altijd mee wat onze kernwaarden zijn en hoe ze daarmee om kunnen gaan. Bovendien zeggen we bij het NBC altijd; be nice, be social and have fun! Want als het personeel dat uitstraalt, dan voelen de gasten dat ook.”
Wat is de belangrijkste les die je hebt geleerd?
“Dat het in deze functie heel belangrijk is om rustig te blijven. Tijdens een evenement heb je soms met ad-hoc zaken te maken en moet je snel beslissingen kunnen nemen om dit op te lossen. Het is daarbij van cruciaal belang om niet in paniek te raken of gestresst te doen. Want als jij dat op dat moment bent, dan merkt iedereen het. De gasten, de opdrachtgever én het team wat je aanstuurt. En daar schiet je niets mee op.”
Word jij de nieuwe collega van Bo?
Voor onze beide evenementenlocaties zijn we op zoek naar enthousiaste collega’s die van aanpakken weten. We hebben verschillende vacatures openstaan. Lijkt een andere afdeling dan events je ook leuk? Bekijk dan vooral alle openstaande vacatures!